Kierunki kształcenia

Projekty i staże

ZSTW w Europejskiej Krainie Czekolady...

W dniach od 12-go do 17-go stycznia 2014 r., grupa uczniów  wraz z  nauczycielami z Zespołu Szkół Techniczno-Weterynaryjnych w Trzcianie wzięła udział w  spotkaniu finalizującym aktualnie realizowany projekt COMENIUS „Open your eyes – CT guide for Teens”. Mityng odbył się w Brukseli – stolicy Belgii.

Wizyta miała na celu zebranie końcowych materiałów niezbędnych do opracowania przewodnika dla młodzieży, który ma być głównym produktem stworzonym podczas trwania projektu.

Relacja z pobytu

W niedzielę 12 stycznia 2014r. wyruszyliśmy w podróż w nieznane. Trasę Trzciana-Warszawa pokonaliśmy wynajętym busem. Kolejny odcinek naszej wyprawy odbywał się drogą powietrzną. Dostarczył nam wielu niezapomnianych emocji, tym bardziej, że większość z nas po raz pierwszy znalazła się tak wysoko w przestworzach.
Belgia  to niezwykle  przyjazny kraj, a Belgowie odznaczają się gościnnością i serdecznością. Zostaliśmy przyjęci bardzo ciepło w murach COOVI Secundair Onderwijs – jest to odpowiednik naszej szkoły średniej. Wraz z nami, Belgowie gościli też uczniów z zaprzyjaźnionej szkoły niemieckiej. Podjęto nas z dużą otwartością. Zaserwowano nam całą gamę słodkich wyrobów. Poczuliśmy się jak w europejskiej fabryce czekolady.
Razem z zaprzyjaźnionymi uczniami z Belgii i Niemiec zwiedzaliśmy Brukselę – Rynek Główny, Ratusz,  Manneken Pis. Mieliśmy okazję podziwiać Atomium, czyli model kryształu żelaza powiększonego 150 miliardów razy, co wywarło na nas bardzo duże wrażenie.  Również  zwiedziliśmy oddaloną o 150 km od Brukseli miejscowość Bruges, która mieni się „północną małą Wenecją”. Pomimo niesprzyjającej aury, napawaliśmy się pięknem miejscowej zabudowy z charakterystycznymi kanałami i łódkami. Ważnym punktem programu naszej wycieczki było zwiedzanie Parlamentu Europejskiego. Wizyta ta z pewnością na długo pozostanie w naszej pamięci.
Jak relacjonuje jedna z uczestniczek wyjazdu: „Dla mnie wyjazd do Belgii był niesamowitym przeżyciem nie tylko ze względu na szok kulturowy, ale również na ludzi, których tam poznałam. Sam kraj jest niezwykle piękny i ma w sobie wiele uroku. Zapierające dech w piersiach stare miasto i budzące podziw Atomium sprawiło, że chciałabym odwiedzić to miejsce jeszcze raz. To wspaniale, że szkoła, poprzez udział w projekcie, daje nam szansę, aby rozwijać swoje umiejętności  językowe oraz  interpersonalne. Całe przedsięwzięcie będę wspominać z wielkim sentymentem i satysfakcją, że pogłębiłam znajomość języka oraz poznałam wspaniałych ludzi, którzy zostaną w mojej pamięci jeszcze na długo. Z podekscytowaniem czekam na kolejne projekty.”
O projekcie…
Realizacja zagranicznych projektów jest doskonałym sposobem kształtowania w młodzieży otwartości wobec tego, co nowe i mało znane. Daje możliwość rozwijania zainteresowań i poznania innych krajów europejskich. Uczy również wyrażania własnego zdania, opinii i krytycznej oceny rzeczywistości. Dla uczniów  biorących udział w projekcie to także wzrost motywacji do nauki języka angielskiego oraz zrozumienia innych narodowości i wzajemnej tolerancji. Z niecierpliwością oczekujemy więc i przygoto-wujemy się do kolejnych projektów.
Jadwiga Szczepańska

Poniżej zamieszczamy kilka zdjęć z wyjazdu do Belgii